måndag 28 juni 2010

Synnerheten och Allmänheten

Synnerheten är tillbaka i soffan med sin nya dator i knät och läser allmänhetens bloggar lite slött. Sedan läser hon även sina egna senaste inlägg för att komma på vad det var hon skulle göra imorgon - då hon inte längre har någon gammal dator längre med sin todo-lista - ej heller någon iFån att kolla i.

Då konstaterar synnerheten att det var mindre än två veckor sedan hon satt med sin gamla dator i knät och avslutade ett inlägg med "En lycklig jävel". Synnerheten skrattar lite tantbittert åt sig själv när hon tänker på att hon vågade sig på något så makalöst bisarrt som att ropa tjenare innan hon ens kommit i närheten av ån.

Synnerheten blev även synnerligt glad när hon hittade ett gäng iPhone 4 på Blocket, som hon mailade om och ville köpa. Låt oss bara säga att det var fast pris på allihop, men det slutade med budgivning och voila, et telefón var uppe i 20 papp (där slutade synnerheten att ens ta reda på buden).

Kanske inte sååå kåt på en ny så att jag inte kan vänta ett par veckor till, för 20 papp läggs icke på en jävla telefon. Men jag trodde ett tag där att jag skulle få en sprallans ny iFån denna veckan och bli lite gladare. Jag måste vara dum i huvudet på riktigt som verkligen trodde att jag skulle ha tur och få en ny telefon - när varenda kotlettfrilla i hela Stockholm fullkomligt bajsade ur sig tusenlappar för att få telefonjäveln FÖRST.

Jag och Murphy är verkligen på kant med varandra numera. Någon som vet om det funkar med försoningssex eller går Murphy igång på andra grejor?

Det måste vara riktigt jävla kinky stuff i så fall - för jag har försökt med allt - men sitter fortfarande med Murphy fastlimmad på axeln.

Alltmedan jag gör en ny todo-lista, med det jag kommer ihåg. Håhåjaja! Men jag hade i alla fall tur med vädret, under midsommarhelgen alltså, och det ryktas att allmänheten badade. Synnerheten satt mest och virkade och kollade på badtemperaturen och konstaterade att den var så låg att den måste ha genererat inverterad penis.

16,8°!

Då föredrar jag ett bad i en nerpissad barnpool på en sunkig semesteranläggning med salmonellakäk. På riktigt!

(Sa jag att jag fick nackspärr inatt också eller? Jag är svinbra på att kolla åt höger - jag får vänta ett par dagar med att kolla åt vänster. Och inbrottet är efter mindre än en vecka redan avskrivet hos polisen med anledningen att "förövarna inte kommer hittas". Och sedan är det även avslutat hos försäkringsbolaget där jag hamnade hos en sommarjobbare som ringde varje dag och skulle ha papper hit och papper dit men ändå var tvungen att fråga chefen om allt. De knyckte pryttlar för 30 papp och jag fick sex papp - "för att de ville vara snälla när det var så tragiskt och ge mig någon slags plåster på såren. Bitter? Jag? Jag skrattar bitterheten i ansiktet HAH!)

Inga kommentarer: