söndag 27 juni 2010

Midsommarhelg och struligt internet

Somliga firar midsommar och vaknar med väldans tungt huvud på midsommardagen, andra firar midsommar med att ligga i soffan med en treveckors bäbis på bröstet medan de samtidigt spontanvirkar en mössa till bäbisen som inte hade någon fin mössa.

Somliga kan då låta som 80 år eftersom de gör just det, och dessutom färdas med garn och virknål. Men att snusa "nybäbis-doft" slår att supa skallen i bitar med hästlängder.

Jag behövde lugn och ro - och jag fick det med råge. 12 timmars sömn per natt, sätta sig vid dukat bord hela helgen, och sedan vila lite på maten.

Sedan är jag himlans glad över att min syster reproducerar så jag kan få gottebitarna. Fast den lilla myran har varit så snäll så snäll.

Det blev inte riktigt den planerade midsommaren. Men detta slog det med hästlängder. Och jag vill inte ha "vardag" igen.

Jag sa att jag var 80 år eller?

Inga kommentarer: