tisdag 22 januari 2008

Glömde juh

Karriär Mamman:

Av den enkla anledningen att det isåfall skulle ha varit jag. Men jag tyckte att hela mitt inlägg genomsyrades av just det.
Mamman som är som mina egna föräldrar. Som jobbar, jobbar lite till, reser men ändå får ihop det med planering och logistik.
Mamman (och pappan för den delen), som trots det har barn som aldrig har saknat något, vare sig kärlek eller materiella ting.

Jag känner inte att mina föräldrars jobb gjorde att jag hade en sämre barndom. Och vi är en oerhört, nästan löjligt, tight familj idag - precis som när jag och syrran var små.

Kudos till Karriär Mamman. Det kan inte vara en lätt roll att lägga ett pussel där alla bitar går ihop.

En sådan mamma vill jag vara.

4 kommentarer:

Lilla Jag sa...

*ähum*

Och naturligtvis är detta inlägg helt och hållet inspirerat av undertecknad.

"Karriär, karriär, sa juristen och sprang förbi med lagboken under armen"

Blue sa...

Mhmmmm....

*hummar*

Och så skulle jag vilja ha sån självinsikt och ödmjukhet som du har Cecilia...

;o)

Lilla Jag sa...

*hmpf*

Inofficellt garvar jag läppen av mig.

Officiellt är jag FÖRFÄRAD över detta personangrepp! :O

:)

Blue sa...

Jag är mållös.

Kan bero på att jag har godis i munnen och skrattar samtidigt.

"Karriär - Karriär"

Jag ger mig - Kudos till dig.

(Och det är FÅ som får mig mållös)

:o)