måndag 10 augusti 2009

Twilight - Schmilight

Snodde med mig kompisens dotter hem från Strömstad. Kompis Norrman med det smittande skrattet - hans dotter. Och har precis introducerat henne i Twilights förlovade land. 12 år och skall börja sjuan till hösten och det enda hon har i huvudet är hästar, hästar och sedan lite hästar till.

Hon hade börjat läsa boken men inte fastnat i den. Men efter filmen lyste ögonen på den lilla hästtokiga. Och hon försökte tvinga mig att berätta vad som skulle komma att hända i de andra tre böckerna.

Aldrigövermindödakropp att jag berättade. Jag bara flinade och sa "du får läsa dom". Ögonen lyste ännu mer och det kom ett "åhhhhhh...."

Tänk att kärlek till några små vampyrer totalt överbryggar all ålderskillnad mellan en 12-åring och en nästan 40-åring.

(Men sorry C, hon tyckte faktiskt inte att Pattinson var snygg - bara att filmen var helt grymt vacker och så spännande såååå :-p)



1 kommentar:

Imse Vimse Spindel sa...

HAHA! Vill meddela frun att jag nu läst ut The Lake of Dead Languages och den var jättebra, tack för tipset! Jag gissade dock halvtidigt att Dr Lockhart var Albie så jag läste som en tok för att få se om jag hade rätt, skitkul! Hade velat få lite mer förklaring till varför icke-syskonen valde självmord som de gjorde men samtidigt var det spännande och annorlunda så jag vet inte om jag kan klaga heller. Bara klart nyfiken på vad de egentligen tänkte de där sista minutrarna.
KRAM nu är det inte långt kvar till starten ;-) /C