söndag 9 augusti 2009

Kvinnlig intuition och fundering på kvällskvisten...

Det blev inte något bröllop i Stockholm. Tror jag. Brudgummen fick åka ambulans efter att ha svimmat igår och blev kvarhållen på sjukhus tills det blev för sent för att vara säker på att det skulle bli ett bröllop. Så det blev officiellt inställt men han blev utsläppt med tillräckligt med tid att ha ett bröllop med brud, familj och barn.

Jag menar att det var huvudsaken. Bröllopet är en sak, men det är äktenskapet som gills - så jag hoppas verkligen att det faktiskt blev av. Jättehoppas gör jag.

Annars känns det som att jag lever livet uppåner. Jag tappade tron på mänskligheten i allmänhet ikväll, och på somliga i synnerhet.

Det är konstigt hur ord och handling kan göra mer ont än en fet käftsmäll. Det kanske låter illa - men jag föredrar faktiskt en käftsmäll.



Inga kommentarer: