fredag 7 augusti 2009

Ska vi byta...ska vi byta rum med varann...

Idag har två rum bytt plats. Eller rättare sagt. Datarummet från övervåningen har fått flytta ner i gästrummet. En bäddsoffa från gästrummet har flyttat till grannen. Och en av våra stora vardagsrumssoffor har flyttat upp på övervåningen.

Negativ sak 1: Skitful grön fåtölj från fukking Myrorna har därmed flyttat ner i vårt vardagsrum som substitut för soffa. Kämpar med att försöka dölja fulheten med filtar med resultatet att det bara blir fulare.

- Men det är ju bra, vi behåller den tills vi flyttar. Den är ju såååå bekväm och då kan du se det som en morot att hitta ett nytt hus också, säger mannen.

Det är väl fan inga problem att hitta ett hus. Problemet ligger i att alla hus i denna fancy schmancy förorten kostar lika mycket som ett litet land i Afrika.

Negativ sak 2: Meningen var att jag skulle få en arbetsplats. Med MIN dator, och mina saker. Så jag kan gå iväg och ha ett kontor när jag pluggar istället för att sitta nedhasad i soffan. Nu ska vi dela på vår workstation. Än så länge osäkert om det är negativt eller positivt eftersom det inte är testkört.

Imorgon skall det dock bli positivt. Då skall jag pyssla till det när mannen är på jobbet. Kanske smygslänga fåtöljen och hoppas att han inte ser det (fet chans - han har lumpsamlarhökögon när det gäller den fåtöljen). Och sen skall jag styra upp min workstation.

Återkommer med information om möjlig förestående skilsmässa efter morgondagen.

Sen blir det bröllop. I Stockholm. Jag kommer aldrig förlåta C för att hon gifter sig i Stockholm när hon är göteborgare. Och att hennes bröllop kanske sammanfaller med min skilsmässa ;o)



Inga kommentarer: