tisdag 4 augusti 2009

iLandsproblem...igen

Jag orkar inte säga hur mycket jag ogillar (alldeles för barnvänligt ord här) Air France och fransoser på Charles de Gaulle.

Och jag svor på allt dyrt och heligt att aldrig mer sätta min fot på fransk mark vid mellanlandning. KLM = kärlek. Air France = aldrigmerövermindödakropp.

Vid illabehandlingen sist när vi flög USA fick vi 4000 svenska pesetas i kompensation av KLM för att fransoserna var mer än lovligt korkade. Och det bästa stället för 4000 spänn är...Marseilles...Frankrike. Fransoser. Air France. Och i AB's reseguide står det att de inte är turistvana så det är om möjligt ännu färre som pratar engelska.

Men detta betyder alltså att det är mer än troligt att mina fötter står på fransk mark i september. Och att ingen kommer förstå vad jag säger. Möjlighet till blodkärlsbristning finnes.

Då undrar jag. Har någon en åsikt om Marseilles? Jag har inte turistat i Frankrike sen jag var typ tonåring. Men jag såg att man kunde simma med delfiner - och det verkar ju...trevligt. Franska delfiner kanske är trevliga?

Åsikter. Tack. Snälla?

Och eftersom det blir reguljärflyg får vi leta boende själva. När vi inte ens vet hur stan ser ut.

Jag vill ha strand, franska delfiner, strand, öl, bad, strand...och ett jävligt billigt hotell med havsutsikt.



Inga kommentarer: