onsdag 1 juli 2009

Apropå "måsten" och semester och Li och krönikan - eller nåt...

Vår semester startar på fredag. Och denna semestern, precis som förr-förra skall vi ha hantverkare i huset. Det skall tapetseras och "listas" i hall och vardagsrum. Och nytt golv skall läggas i den delen av vardagsrummet som kallar sig för "matsal" (jo - vårt vardagsrum är lite snorkigt periodvis).

Det betyder att jag sitter med:

* Spring i benen för att fixa lite varje dag inför hantverkarna
* Myror i huvudet för att få klart skoluppgifterna i tid
* En ToDo-lista som vi skulle kunna använda att tapetsera åtminstone en vägg med
* Och noll semesterfeeling....

Alltså, under semestern greppar jag det här med att släppa alla måsten. Men är inte detta löjligt mycket att ha före semestern?

Jag vill helst bara lägga mig i fosterställning och gråta - på riktigt - för jag har helt enkelt inte tid att ha semester!

*lommar iväg till sopstationen med två sopsäckar*



1 kommentar:

Corundum sa...

Som min far brukar säga: Det är inte vila man behöver, utan omväxling! ;)

Dät är väl samma princip som gäller för resten av året? Det är tur att det finns arbetsveckor så att man orkar med helgerna.

Lycka till med renoveringarna iaf!

/jag.