tisdag 24 februari 2009

Godmorgon igen lilla liten

Imorse hoppade du ner från sängen 05:45 och tyckte att din mamma skulle hänga med i svängarna. Vi hade en liten morgontvist precis som om allt var som vanligt, och sen somnade du om på golvet och jag i sängen.

I två timmar till fick jag sova, sen lyfte jag upp dig i sängen och vi fick de där härliga morgonminutrarna när man inte är riktigt vaken och inte kommer ihåg alla hemskheter. Vi kliade lite bakom örat, på magen och nospussades.

Och sen damp verkligheten ner i huvudet på mig. Jag grät i din päls en stund. Luktade på dig och funderade på hur jag skall klara mig utan en lurvig hundpäls att stoppa näsan. Vi gick upp och du sprang till köket precis som vanligt. FRUKOST! Skriker du så det dånar mellan väggarna. Och det är bara att lyda.

Jag skulle vilja ge dig frukost många många gånger till. Men nu tar vi en frukost i sänder och lägger oss i soffan och fortsätter fundera över livets viktigheter. Promenader och nästa utfodring tror jag ligger högt på agendan i dina funderingar, och mitt ångestmoln fortsätter hänga över huvudet på mig. Hjärnan förstår en sak och hjärtat vill något helt annat. Hjärnan och hjärtat är inte synkade.

Godmorgon...

Inga kommentarer: