tisdag 28 oktober 2008

Uppe före tuppen...

...för att checka in.

Fungerar det? NÄÄÄÄÄ!

Är jag förvånad? *skrattar hysteriskt*

Nu har jag lyckats checka in mig och sambon på flighten till Paris, och den kan ju kvitta. Jumbo-jätten till Miami känns ju lite viktigare. Men där går det inte att checka in honom...alls...bara mig. Och vi är ju som sagt inget ressällskap i ordets rätta bemärkelse.

Om nio minuter kan jag ringa...om nio minuter kan jag ringa...om nio minuter kan jag ringa...aoooouuuummmm...

Och sen - förklara...jag blir lika förvånad varje gång. Man får inte checka in förrän 24 timmar före avgång. Jag loggade in exakt 24 timmar före avgång - och planet - alltså jumbo-jätten - var i princip redan full. Det fanns spridda platser.

Hur lyckas folk? Finns det någon BOSSE-fil som jag inte vet om?

Men det kommer väl bli som det blev en annan gång. Sambon på rad fyra, kompis norrman på rad 28 och jag på rad 47.

Det är dock en helt annan historia - det finns nämligen ett amerikanskt flygbolag som jag har bojkottat också, och detta var deras fel...och amerikaner är överlag grymt serviceminded. Utom just detta flygbolaget (som för övrigt ingår i samma grupp som KLM och Air France på atlantflygningarna - jag brukar dubbelkolla så att det inte står "operated by NWA" - men man kan aldrig vara säker.

Just nu vet jag inte vilket som är värst, att flyga med snorkiga smala slynor som pratar franska, eller snorkiga amerikanska, eller att det är en jumbo-jätte och jag inte vet om den är från typ 80-talet (vilket dom brukar vara...vilket också innebär att det inte finns TV i varje stol utan det hänger en stor tjock-TV uppe på väggen och man kan inte välja film) eller att det inte FUNGERAR ATT CHECKA IN!!!!

Så, nu har jag slösat bort tillräckligt med tid här för att jag skall kunna ringa. Dom öppnar ju inte förrän 08:00.

Woman on the verge of a nervous breakdown...

3 kommentarer:

listoplisto sa...

Chill bejbi, chill!

Corundum sa...

Verkar som att någon börjar få liiiiiite resfeber iaf? Ta det som något positivt! :) Det kommer säkert att gå bra! Om än kanske inte helt friktionsfritt.

Men då finns det vaselin.

/jag.
ordensmakt.blogspot.com (uppdtring x2 senaste dygnet)

Blue sa...

Li: Ett eller 100 chill-pills tack?

Corundum: Resfeber nej...men ilska över att saker inte fungerar friktionsfritt när det gäller online checkin gör mig fullkomligt skogstokig. Fullkomligt. Eftersom jag vet att alla andra checkar in online, jag vet att man kan önska säten redan 90 dagar innan, och jag vet att på planet nu så finns det random platser. Då är det lätt att räkna ut vilka problem det kommer att bli imorgon bitti. Och om jag är irriterad nu, så är det INGET mot vad jag kommer vara klockan 05:00 på flygplatsen imorgon.