tisdag 28 oktober 2008

Jag visste det!

Jag inser mig härmed besegrad av Air Froglegs.

Efter att ha suttit i telefon sedan 08:00 tills nu med 249829348 olika, jättetrevliga, personer så visar det sig att anledningen till att det inte fungerar att checka in mannen är för att han har ett FRANSKT biljettnummer och jag har KLM. Air France checkar inte in hela vägen till USA pga säkerhetsskäl medan KLM gör det.

OCH DE TILLHÖR SAMMA ALLIANS! Och är bokade på samma websida!

Men det finns ingen, absolut ingen...som kan gå in och peta i bokningen. Så vi får snällt stå vid incheckningsdisken i svinottan imorgon istället för att ta det lite pannkaka som brukligt. Och vi kommer därmed inte att veta förrän imorgon om vi kan köpa till "comfort-seats" (dvs nödutgång med BENPLATS) eller om vi ens kommer att bli seatade tillsammans. Det är nämligen sådant man brukar göra online annars.

Jag är alltså irriterad på fransoserna redan innan jag har hamnat på flygplatsen i Paris. Det är ett rekord.

Och nu skall jag komma ihåg...KLM KLM KLM KLM...blanda inte in Air France i leken.

Men, on the up side...vi flyger sprillans nya jumbo-jättar. Sist var det ju ett gammalt härke från 80-talet och i vanliga fall brukar det inte vara dubbeldäckare längre.

Det kan ju förhoppningsvis bli lite roligt i alla fall...eller nåt!

Inga kommentarer: