tisdag 28 oktober 2008

Stayin' awake...

...stayin' awake...oh oh oh *sjunger*

Samma visa som förra året. Avresa till Landvetter hemifrån klockan 04:00. Pointless att sova, lika bra att sova på planet och vakna i Miami med rätt dygnsrytm.

Och nej, jag gav inte upp förut. Efter att ha muttrat ett par timmar valde jag att ringa Air Frogs reklamationsavdelning för att reklamera en resa jag inte gjort än - det är ganska avancerat ;o)

Där fick jag ääääntligen det första vettiga svaret. Air Frogs online check-in hade legat nere hela dagen. Men det visste tydligen inte de miljoner människorna jag pratade med på callcentret i fyra timmar.
Där fick jag i alla fall prata med en tjej som lade mer än två strån i kors, och hon försökte till och med att uppgradera oss till Business för att kompensera men det gick tyvärr inte. Men, hon gjorde i alla fall en notering till incheckningen på Landvetter att vi bör få comfort seats Paris-Miami.

Nu kommer bara det spännande. De släpper inte de platserna förrän två timmar före avgång. Och frågan är...är det före avgång Göteborg, eller är det före avgång Paris?

Om det är två timmar före Paris så är vi rökta, för då sitter vi på ett plan TILL Paris. Och har inte tid att dona med ombokning i Paris. Den som lever får se, men rent logiskt borde det ju vara avgång Landvetter eftersom man checkar in hela vägen. Men Air Frog är inte logiskt...alls.

Och hon beklagade att det inte fanns några rutiner när ett system som detta kraschar, och skulle rapportera det för att det måste bli en förändring så det inte kan hända igen.

Nu vet inte jag riktigt hur det hjälper mig just imorgon - men det hjälper kanske nästa gång - eller så kan ju någon annan glad själ tacka mig för att jag gav mig fan på att NÅGOT skulle hända.

Håll tummar och tår för att det funkar vid incheckning imorgon.

Så skall jag hitta på något att sysselsätta mig med utan att somna i lite drygt fyra timmar.

Jag har lyckats förut, men det slutar alltid med att man är så trött att man nästan mår illa.

Nyduschad, sitter i soffan och skall titta på något på TV - som gjort för att man skall nicka till.

*nynnar vidare*

Staaaaaayin' awake, stayin' awake....ohhhh oh oh...

Inga kommentarer: