lördag 2 augusti 2008

Och det stora vemodet rullar in...

Hemma.

Sitter i soffan. Den jävla soffan som jag har spenderat alldeles för mycket tid i som det är. Allt är uppackat. Tvättmaskinen påsatt. Jag är duschad för första gången sen förra helgen.

Japp - jag är en sunkapa på semestern - men när det är 30 grader varmt och man befinner sig på ett hav och kan stanna och bada hela tiden ser jag little to no reason att hålla på att tramsa med mynt och duscha hela tiden. Fast jag överdrev lite. Jag duschade faktiskt OCH tvättade håret efter ett bad i torsdags på badbryggan på båten. Men jag har inte duschat i en riktig dusch sedan Skagen.

Mannen som har supermegadunderångest över att gå till jobbet på måndag har jag bara sett röken av. Fartröken från när han sprang upp för trappan till sin dator med ett vinglas i storlek superlarge. Datorn och vinet lär dämpa ångesten en aning. Men vad han har tänkt att göra med kräftorna som han köpte innan vi åkte hem och som planenligt skulle inmundigas ikväll det vette fan. Jag tog just en macka efter att ha kollat på klockan och konstaterat att det inte är någon kräftskiva ikväll inte.

Kattskrällena som vi har längtat efter visade sig bara vara en katt. Som, enligt grannarna som har passat dom under semestern, har varit såååå kärlekskrank de senaste dagarna. Han sa på kattvis ett avmätt "tjenare var'e maten" kurrade lite och stack ut. Och vår svartvita med det politiskt korrekta namnet har inte siktats sedan grannarna var på promenad igår kväll.

Fattas bara att Lill-Loppan inte känner igen mig på måndag.

Bitter? Inte då!

*fnyser*

1 kommentar:

Karriärmamman sa...

Men TJA och välkommen hem, bruden :).