onsdag 2 april 2008

Vårklippning och borttappat katt...



Håller på med vårklippning av tidigare alldeles för långhårig hund. Jo, hon är renrasig även fast hon ser ut som en byracka. Och, tibetanska terriers har INTE uppåtstående (vad som ser ut som kuperade) öron. Bara ibland när dom sover tydligen.




"What the hell? Gör du narr av mig medan jag sover???"




Fundering på kvällskvisten. Under dagen hade jag sett tigerkatt komma från garderobsdelen i huset ett par gånger med väldigt pliriga nyvaknade ögon. Men varje gång han försvann igen kunde jag inte hitta honom. Jag är inte så väldans bra på att leta heller.

Bad sambon göra en koll när han kom hem, för jag visste ju att kattkraken var där någonstans. Men jag hade kollat stolar, in i garderober (trodde jag) och diverse andra ställen.

Sambon hittade honom. På den nya sovplatsen. I sambons kalsonlåda. Det är en hankatt! Borde det inte vara mer logiskt att han låg bland MINA underkläder.

Numera omdöpt till Kalsong-Katten.

Dagens rapport från zoo'et.

Inga kommentarer: