tisdag 1 april 2008

Ny kärlek behöver olja...

...gammal kärlek behöver bara pussar och kramar.

Glad som en speleman åkte mannen till jobbet imorse. I en miljon kilometer i timman troligen.

När han skulle åka hem droppade något oidentifierbart från "frammen" på bilen.

Något som heter hydraulolja läcker tydligen från en mystiskt lagning.

Han kom hem. Sjönk så lågt att han tog min läskigt lilla Corsa och åkte och köpte medicin till sin nya kärlek. Och mat till mig.

Idag är en sådan där dag. En sådan där när man bara vill dra någon gammal över sig och sucka.

Och då menar jag inte i positiv bemärkelse.

Något fattas mig. Jag vet inte vad. Och jag avskyr när jag inte kan sätta fingret på det som felas. Bilen behövde hydraulolja och behöver en lagning där det läcker.

Nu återstår bara att klura ut vad jag behöver för medicin. Och vad det är som läcker. Eller om det är något som är tilltäppt.

Bilen misstänks ha varit krockad och lagad efter en grundligare inspektion. Men absolut inget olösligt.
Jag känner mig som att någon kört över mig med en bulldozer, och sen backat och kört över mig en gång till.

Hur lagar man det?

Inga kommentarer: