tisdag 18 mars 2008

Vårväder med förvirring



Lämnade Oslo lördag. För att möta upp sambo i Strömstad.
Söndag morgon skulle syrran med familj till Göteborg, men snabbt sticka inom sommarstugan och sätta på värmen inför påskpremiären.
Söndag morgon ringer min mobil. Då har lätt förvirrad syster kommit på att hon glömt nyckeln till sommarstugan hemma, men som tur var hade jag min med mig och var på rätt ställe. Sommarstugan ligger strax söder om Strömstad, och man passerar ju liksom Strömstad på vägen till Göteborg.

Överlämning av nyckel avklarad vid 11-tiden.

Två timmar senare ringer en ännu mer förvirrad och förtvivlad syster. Från Göteborg. Och frågar om vi är kvar i Strömstad.

Jo, det var vi ju.

Då visar det sig att syster yster har ställt sin handväska (och alla vi fruntimmer har full förståelse för att hela livet ligger i handväskan, plus lite till) på verandan till sommarstugan - och åkt till Göteborg.

En snabb sväng ut till ön för att hämta syrrans handväska. Och satan vad vackert det är. Jag hade glömt det. Nu vill jag ha sommar!

Passade på att ta lite kort. Översta kreationen är till sambon.
Ibland är jag bara för söt för mitt eget bästa.




Inga kommentarer: