tisdag 18 mars 2008

"Jag längtar efter dig"

Efter samtal med sambon om total ärlighet, om än svidande kunde följande telefonkonversation avlyssnas i helgen (torsdag till lördag):

K = sambo
J = jag

K - Nu skall jag gå och greja lite, och ringa en kompis.

J - Okay, hälsa. Ha en bra kväll och jag längtar massor efter dig.

K - Jag längtar efter dig också!

- TYSTNAD -

K - Eller...det gör jag faktiskt inte. Jag bara sa det per automatik. Jag älskar dig, men jag längtar inte efter dig. Det är faktiskt rätt skönt att vara ensam hemma. Jag längtar kanske lite bara, för det var lite underligt tomt när jag kom hem.

J - Jaha?

K- Jamen, vi skulle ju vara ärliga mot varandra?

Ridå!

Har man sagt det får man stå för det. Och det gör jag. Ärligheten alltså.

Den varar nästan alltid längst.

:o)

Inga kommentarer: