onsdag 19 mars 2008

Blue goes modeblogg




Ett av helgens inköp i Oslo.

Platåsandaler!

Dessutom det enda inköpet som godkändes av sambon. Min fina trenchcoat i det mjukaste av mjuka skinn ser jag ut som en SS-soldat i.

Men, fan vet om jag har potential att bli modebloggare när jag måste skriva några paragrafer:

§1. Ignorera blekvita orakade vinterben och tänk bruna snygga (??) vader i caprijeans
§2. Ignorera avskavt nagellack och förhårdnader på hälar
§3. Ignorera helt enkelt precis allt förutom just dojjorna

Instant love från min sida. Och jag läste i något glossy magasin (efter inköpet) att denna sommaren klarar man sig om man har stora retrosolglasögon (check - det har jag), platåsandaler (check) och en schyrre handväska (check - också den inköpt i Oslo).

Jag vacklar numera på modebloggens rand. Snart kanske jag kan få betalt för att blogga?

Har i alla fall precis rensat min garderob, och gjort storfynd. Kläder jag hade glömt som är snorsnygga. Och även stackars plagg som har blivit ratade med insikt om att de aldrig kommer användas.

Och med liten liten text erkänner jag mitt slaveri under jeansen, jag räknade till 14 par...som jag använder. Och två ynkans kjolar. Och inte ett enda "vanligt" par byxor.

Ska man bli rädd då?

Produktiv har jag i alla fall varit.

2 kommentarer:

listoplisto sa...

En gång tänkte jag lägga in en bild på mina knallrosa Crocs, men jag kände att det blev ALLDELES för mycket modebloggvarning på det, så jag avstod.
Jag tycker du är modig... tänk om nån börjar kasta miljoner över dig och dina platåsandaler nu. Can you handle it?? ;-)

Glad Påsk!

Blue sa...

Ja tänk oooooom nån börjar kasta miljoner över mig...

*suckar trånande för tredje gången*

Tänk bara vad många Crocs och platåsandaler man skulle kunna köpa för ett par mille...

*suckar igen*

Näe vet du, jag tror jag är sisådär 20 år för gammal, fötterna skulle skrämma livet ur den med förhärdade pedikyrist (du ser, jag vet inte ens vad det heter) och jag skulle bli tvungen att raka och spreja benen med såndäringa tan in a can (har provat - såg ut som en dalmatiner).

Och tänk dessa helfigursbilder ni skulle bli tvungna att stå ut med, med "skelande fötter", dagens outfit och plutmun. Can you handle it? ;o)

Fast det är då fan också att man måste vara en anorektisk 16-åring för att tjäna pengar på en modeblogg. Sist jag kollade så var det folk i trettioårsåldern som var dom köpstarka, inte tonåringar som lever på studiebidrag?

Vad sägs...skall vi göra ett försök? Du småbörjar med Crocsen, jag fortsätter med andra grejer...så ser vi om vi kan håva in lite stålar på det. Det måste ju finnas massa 30-åringar (och plus) som vill se OSS...jag menar, vem fan vill inte det liksom? ;o)

Glad Påsk på dig med :o)