tisdag 18 mars 2008

Oslo



Så här fantastiskt überglad blev min kära gudson,tillika systerson när jag landade i Oslo i torsdags förmiddag för ett par dagar med syrran, gudsonen och svågern.
Visst ser man långa vägar hur mycket han älskar sin moster ;o)



Det var i vilket fall som helst helt jävla sagolikt att komma ut ur huset. I flera dagar. Och man kunde nästan tro att jag aldrig hade sett folk förut.
Jo, jag vet att det låter som att jag har en lyxtillvaro som inte jobbar. Men gud vad uttråkad man blir. Att jag dessutom sen blir ganska "låst" av att leva med en lillvovve som inte kan vara ensam hemma gör ju att det inte blir det där lyxlivet man hade velat passa på att ha.
Att kunna åka till stan mitt på blanka vardagen. Ta en fika med en kompis. Und so weiter.

Men det tog jag igen nu. I Oslo. Som inte bara är känt för att banan heter guleböj, utan även för sina extremhöga priser och numera också en helt värdelös svensk krona i förhållande till den norska. Men, när var jag sist ute bland folk och i affärer TRE hela dagar i rad? Minns inte ens...får kolla bloggen ;o)

Affärer, lunch på stan med syrran och gudsonen, och bara massa massa mys.

Jag köpte en matta, en skinntrenchcoat, ett par platåsandaler med skyhög klack (för övrigt den enda inköpet som mottogs med mer eller mindre strålande ovationer av sambon), olivoljor och tapenader (varför finns inte Oliver & Co i Göteborg?).

Och...det bästa och troligen barnsligaste av allt. Min födelsedagspresent från syrran. Nallebjörnen! Från Build-a-Bear.
Som inte heller finns i Göteborg. Men funkar som en Nallefabrik. Man väljer nalle, sen stoppning, om man vill ha ljud, ett hjärta som skall pussas på innan man fyller nallen, den skall borstas och slutligen skall det väljas kläder. Och jag säger bara JESUS KRISTUS vad mycket kläder det fanns att välja på, och accesoarer.
Och som sista moment, en födelseattest för Nallen.

Jag är numera lycklig ägare till ytterligare en nalle (dockor är jag rädd för - nallar dyrkar jag).
En nalle som när man klämmer på vänsterhanden sjunger min favoritfödelsedagssång med syrrans röst "Får man inte vá glá, på sin födelsedá....när får man då vara glá - tjohej".

Japp - jag är skitbarnslig - and damn proud of it!



Inga kommentarer: