lördag 22 mars 2008

Påskafton 2008

Går härmed till historien som decenniets tråkigaste och vuxnaste.

Inte ett målat ägg så långt ögat når. Ej heller några fjädrar (om man inte räknar dom som har trillat ur en gammal kudde i sovrummet). Ris...hmm...näe - inte det heller.

Mannen spelar dataspel - och jag fick, i ett plötsligt anfall av duktighet, för mig att göra månadens räkningar.

Så nu har jag precis suttit med ett ton papper runt mig i soffan. Två katter och en hund som gärna "hjälpte till" (katter är EXTREMT bra på att perforera papper har jag upptäckt - små små hörntandshål i räkningarna).

Stökat undan alla räkningar OCH uppdaterat sambons bokföring.

Hur jävla många vuxenpoäng är det på sånt på en påskafton? ;o)

Nu skall jag göra pannbiff. Den kanske går att måla med någon gammal skolkrita i brist på vattenfärg och ägg.

Det går åt helvete med miljonplanerna och modebloggen Listoplisto.

GLAD PÅSK :o)

Inga kommentarer: