lördag 22 mars 2008

Blue tries modeblogg igen


Det var ingen hejd på festligheterna idag. Vad är väl en bal på slottet mot att stå och laga pannbiff medan mannen skalar potatis och jordfelsbrytaren får ett bryt varje gång han slår på avfallskvarnen.

Prova att steka pannbiff och göra sås medan Den Envetne gång efter gång slår på avfallskvarnen = ström försvinner = kolsvart. Efter andra försöket fick mannen ett bryt. Vid tionde försöket fick jag ett bryt.

- Älskling! Det GÅR att skala potatis utan avfallskvarn. Och man KAN lösa det i dagsljus så man slipper trampa på katter/hundar/sambo på sin väg till jordfelsbrytaren.

Mat fick vi i alla fall till slut. Även om det tog sin lilla tid att övertyga honom om att man KLARAR sig utan avfallskvarn. Man MÅSTE inte mala ner skalen. Man kan göra som vi gjorde innan kvarnens intåg i vårt liv.

Men mannen är sviken. En av de prylar han älskar högst i världen svek honom. Jag vågar inte ens tänka på den dagen då både bredbandet och avfallskvarnen lägger av samtidigt.
Det ULTIMATA sveket! En sådan dag hade han inte ens noterat om jag hade packat mina väskor och gått ut genom dörren.
Utan bredband och avfallskvarn hade han stått och tittat på det döda modemet, med tårar i ögonen samtidigt som han frenetiskt hade tryckt på knappen till kvarnen.

Efter maten somnade det lilla livet i ren frustration. Han skulle bara vila några minuter. Det var två timmar sen.

Då beställde jag ovanstående armband i påskpresent till mig själv.

DÄR kom modebloggsdelen ;o)

Nu är påskafton över för min del. Mitt liv MÅSTE helt enkelt vara mer spännande än en 17-årings.

Och nu hoppas jag bara att brytaren inte utlöser mer bryt imorgon och att ordningen då är återställd.

Ett I-landsproblem av rang måste jag tillstå.

*flinar*


Inga kommentarer: