måndag 24 mars 2008

Det är officiellt...

...jag är überbarnslig.

Vi är en grymt barnslig "familj". Och stolta ägare av både ett Nintendo Wii och Playstation III (fast PS3 inköptes med den vuxna kommentaren "den har faktiskt BluRay spelare - DET är bra att ha").
Tänker inte ens gå in på alla andra leksaker som finns i detta hus som enbart består av två vuxna och tre djur.

Idag skulle vi köpa kylskåp. Det är vuxet. Det gjorde vi.

Eftersom det så kallade självavfrostade vi har skulle kunna bygga ett ishotell numera.

Sen köpte vi Guitar Hero III till PS3'an. Inte lika många vuxenpoäng på det som på kylskåpet.

Sambon provade en gång, gjorde en rockstjärna direkt och höll på att hiva ut gitarren genom fönstret innan han sa att det var ett jävla skitspel. Och nu sitter jag och tragglar med "easy-karriären".

Det är inte bara officiellt att jag är skitbarnslig, det är även officiellt att jag har noll simultankapacitet när det gäller fingrar. Jag behöver hålla reda på TRE knappar, och TRE fingrar så länge jag håller mig på nivå easy. Jag har FEM fingrar på ena handen. You do the math.

Det är fan pinsamt att jag inte klarar TRE.

Men jag har jävligt roligt under tiden. Och har nästan glömt min monumentala huvudvärk i mitt spelrus.

Men TRE fingrar för helvete.

Borde jag inte, som kvinna, ha bättre taktkänsla och simultankapacitet än så?

Pinsamt - jävligt pinsamt.

Inga kommentarer: