fredag 1 februari 2008

Välkommen februari!

Jag har överträffat mig själv. Tydligt tecken på arbetslöshet och rastlöshet. Mitt förra rekord var på 30 inlägg i januari förra året (tydligen är januari en pissmånad) men januari i år var FEMTIOSEX inlägg.

Jag behöver en hobby...knyppling anyone? Eller ett jobb.

Vaknade på fel sida med varenda tagg ute imorse. Kollade posten och hade fått ett jobb tillsänt mig från arbetsförmedlingen. Visserligen ett helt okay jobb, men i VARBERG. Jag bor på fel sida Göteborg, och att arbeta i Varberg skulle i rusningstrafik ta mig sisådär fyra timmar i bil varje dag.

I min branch ligger alla "mina" jobb i närheten av där jag bor. Inte i en jävla håla i Halland.

*morrar*

Nån som vet vad som händer om man inte söker jobbet?

2 kommentarer:

Madame PluPlu sa...

hmm... de kastade ut mig ur arbetsförmedlingen, vilket automatiskt kickade ut mig från arbetslöshetsförsäkringen, då jag vägrade söka ett jobb som telefonförsäljare. Sök ändå, men gör en krass ansökan i rosa med gulliga nallebjörnar på så de inte vill ha dig! :)

Blue sa...

*tillverkar genast en mall med rosa nallebjörnar för jobb jag inte vill ha*

;o)

Kanonbra idé.

När jag hade lugnat mig lite och faktiskt läst igenom jobbet så står det att man måste kunna FLYTANDE tyska.
Tyska kommer ut ur min mun, men flytande är den inte...så jag kan inte söka...tjohooooo!

(Låter bortskämt, men att sitta i bil 4 timmar per dag är inte aktuellt - framför allt inte när de 99% av jobbet finns här i krokarna)