torsdag 31 januari 2008

Kustbevakarna...

...det bästa svensk TV har producerat de senaste åren.

Följer det slaviskt. Hejar på Kustbevakningen (har sökt - hoppats på att komma in på könskvotering - men icke då...ja jag erkänner, första gången jag hoppades på kvotering).

Tycker alla fyllon är dumma.

Och sen kommer självinsikten. Vad gör jag själv en fin dag på båten? Jo, jag knäcker inte bara en utan ett gäng öl, det hör liksom till.

Men jag har i alla fall koll på lanternorna. Och farten.

=)

PS: Men lite besviken på denna säsongen där det utlovades Sjöräddning OCH Kustbevakning. Sjöräddningen räddade mig/oss två ggr i somras. Senaste gången på midsommaraftonsnatten och då VISSTE jag att dom höll på att spela in i området. Snacka om att jag var glad att jag verkligen bara hade druckit två öl på hela dagen när jag stod som ett fån med motorhaveri med en sovande sambo i ruffen.
Dom har nästan inte visat någon sjöräddning alls hittills. Men det är ju från Stååkhåålm...kanske nästa säsong när det blir västkust igen ;o)


Inga kommentarer: