fredag 1 februari 2008

Familjen Felordning

Idag kommer våra nya möbler till köket. Barbord i ek med fyra skinnbarstolar. Skitsnyggt.

Om man bortser från den lilla detaljen att snickaren inte kommer och kaklar förrän i mitten av nästa vecka, och att det inte går att tapetsera förrän efter det är kaklat. Så vi kommer ha snorsnyggt barbord med stolar, ihop med vidrig jävla "planka" ovanför diskbänken istället för kakel, samt en äckelgrön tapet som på sina ställen är bortriven efter koll av hur svårt/lätt det kommer bli att tapetsera.

Snyggt, verkligen jättesnyggt.

Men, min första tanke när jag fattade att vi skulle få möblerna idag var "undrar vilken ljuslykta jag skall ställa på barbordet". Sambon har skapat ett monster. Har inte på 38 år inhandlat så mycket som ett värmeljus, men sambon älskar stearin och värmeljus. Jag är inte den puttenuttiga, pryliga stearinljustypen.
Men jag lever efter devisen, skall det göras så skall det göras till överdrift. Jag har numera inte bara handlat värmeljus, utan även aromalyktor och doftoljor. Varje morgon tänds två lyktor på soffbordet, samt fem andra värmeljushållare.

Och jag har efter flera panikångestattacker valt tapeter. SJÄLV! Är det något jobb jag aldrig skall ha så är det homestyling, det är mannens avdelning.

Sambon ser rädd ut och säger att jag har gått överstyr.

Skapar man ett monster får man leva med det. Den som bäddar får man ligga med.

Nu skall jag rensa köket. Så gott det går.

Inga kommentarer: