söndag 3 februari 2008

Orolig

Inte nog med att jag har börjat elda ljus till förbannelse, jag har dessutom börjat med doftoljor i (nytt ord för mig här) AROMAKRUS.

Jag valde tapeter häromveckan. OCH konstaterade idag att med nytt kakel, nya tapeter, nytt bord och stolar så kan ju inte dom gamla dammiga fula gardinerna hänga kvar.

Så jag köpte nya. Valde själv. På IKEA som jag avskyr att gå till. Inte nog med att det inköptes gardiner. 600 värmeljus också. Och en gigantisk genomskinlig kruka att ha dom i som "prydnad".

Vi såg det på stället vi käkade på idag och blev inspirerade - och det blev faktiskt abbans snyggt. Förvaring och prydnad i ett liksom.

OCH dessutom inköptes ytterligare en stor glaskruka, och potpurri (kan knappt uttala ordet) för att ersätta död ormbunke i badrummet.

Stearinljus och potpurri för 700 spänn, gardiner för 249. Nu börjar jag bli jävligt orolig för mig själv.

Jag måste laga någon elkabel eller byta däck på bilen så jag återställer balansen.

Jag är ju inte ens INTRESSERAD av homestyling!

(Lampinköp till köket överlåtes dock med varm hand till sambon - jag har nått min gräns)

*rädd*

PS: Har just kollat på Guldkompassen - rekommenderas varmt!

3 kommentarer:

PGW sa...

Men kära nån, vad har det tagit åt dig? Hänger du på Marianova och läser Skugges mattips också? ;-)

Blue sa...

Say what?

Var ju genast tvungen att surfa in på Marianovas sida och inse att "kvinnosidan" blivit verklighet.

Efter att ha läst "scrappa tillsammans" var jag tvungen att sluta läsa och gå och kaskadkräkas på grannens tomt igen.

NEJ NEJ NEJ =)

Jag kämpar ju emot allt jag kan, det är sambon och inte Skugge som har skapat värmeljusmonstret. Tydligen kommer gardinmonstret och inredningsmonstret som biverkningar.

Har dock gjort en rolig/elak sak idag som uppväger lite (mer om det om en stund när sambon har hämtat sig). Men nog fan måste jag ut och mecka med något efter att ha gått haywire på inredning.

Martin Timell släng dig i väggen liksom!

=)

PGW sa...

Du får rulla runt i någon hylla på Biltema som motvikt :-)