torsdag 3 maj 2007

Lista

Tio första
Första bästa kompis: Granngrabben Stefan
Första bil: Opel Kadett, bajsbajsbrun
Första kärlek: Oj, var man inte mest kär - olyckligt kär i nån ny varje dag (iaf enligt min gamla dagbok). Hmm...Niklas
Första husdjur: Hund - Schi Tzu Snobben
Första semester: Semester i sommarstugan varje sommar sedan födsel, utomlands till USA, Portland - Oregon första gången när jag var tre år
Första jobb: Sälja jultidningar?
Första köpta skiva: (garva på bara) Hålligång på krogen med Lasse Berghagen, var döööödligt kär i Lasse Berghagen som barn
Första riktiga kärlek: Janne
Första piercing: Och enda, naveln...numera borttagen
Första konsert: Umm...nån obskyr punkskit på nån lika obskyr lokal, eller Duran Duran på Liseberg

Nio senaste
Senaste alkoholdrycken: Aquatini i lördags
Senaste bilfärd: För en timma sen
Senaste filmen du såg: Räknas det om man ser en stund och sen stänger av för att det är så dåligt? Mr Beans senaste...usel uslare uslast!
Senaste ringda telefonsamtal: Sambon
Senaste bubbelbadet: I pappas hus med sambon, champagne och levande ljus
Senaste spelade cd: CD? Öh! Van Morrison's Greatest Hits
Senaste kyss: Sambon
Senaste gången du grät: Igår förmiddag när jag läste ut min bok och slutet var lite - sorgligt
Senaste måltiden: Ägg & Bacon

Åtta har du nånsin
Dejtat en av dina bästa kompisar: Är ihop med en av mina bästa kompisar
Blivit raggad på av bra kompis flickvän/pojkvän: Se svar ovan :o)
Blivit kär vid första ögonkastet: Hmm...näe
Fastnat med blicken i någons urringning: Ja gud ja, även tjejer kollar urringning, iaf jag
Fått ditt hjärta krossat: DOH!
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Nix
Haft ett one night stand: Ett, och ett endaste - sen lärde jag mig av mitt misstag
Busringt till någon: Dum fråga, uppväxt med Kalle Sändare

Sju saker du har på dig just nu
1. Täcke
2. Joggingbyxor
3. Linne
4. Tröja
5. Trosor
6. Klocka
7. Glasögon

Sex saker du gjort idag
1. Käkat frukost
2. Varit på banken
3. Slösurfat bland bloggar och hittat denna listan
3. Sjösatt en av båtarna som ska säljas
4. Städat båten
5. Svinto'at sönder händerna på ett galler
6. Lagt mig tillrätta med datorn på magen

Fem favoritsaker utan rangordning
1. Båten
2. Datorn
3. Sängen
4. iPod'en
5. Nintendo Wii'et

Fyra personer du kan berätta allt för
1. Sambon
2. Bästa polaren
3.
4.

Tre val
Blått eller rött? Oj vilken jobbig fråga ;o) Hmm...får nog bli blått
Sommar eller vinter? Sommar.
Choklad eller chips? Chips.

Två saker att göra innan du dör
1. Resa till alla platser på min mentala lista
2. Unna mig själv att vara lycklig

Handsken är kastad!