tisdag 1 maj 2007

Edit:

Mannen läste just bloggen och vill härmed tillägga följande till tvättning och kalsongtricket:

"Kan du inte skriva om hur gräsmattan klipper sig själv och verandan har oljat in sig själv idag också då!"

Uhum!

Tillägg från mig:

Ovanstående gjordes med ansökan om Nobelpris i duktighet och dessutom kommentaren att "nu tar jag en öl så du får köra".

Hur ofta får jag Nobelpris i tvätt och städ?

Han ligger bredvid och undrar nu hur ont det gör i ryggen när jag ligger på mina martyrkors...pfft!

2 kommentarer:

Lilla Jag sa...

Och hur ofta klipper man gräsmattan och oljar verandan?? En gång i veckan eller? *tsss*

Min gubbes kommentar var "Jaha, och då kan ju du ta hand om bilen då!!" Mitt svar var klart och snabbt: "Gärna, för besiktningen är typ 1 ggn om året och det finns utmärkta verkstäder som gör jobbet åt en när bilen havererar...."

Det blev tyst efter det.

Blue sa...

Prexis min åsikt Cecilia.

Städa, tvätta, greja görs lika mkt som man äter-sover-skiter.

Men olja och klippa gräsmattan, tillåt mig håna och småle. Jag byter gärna. Då får jag ju massor med bloggtid och han kan pyssla och jag kan hänga på mig hans martyrkors sisådär en gång per år (oljning) och en gång per vecka (gräsmatta) medan han håller undan resten av skiten.

Var tvungen att fråga om han faktiskt insåg hur det skulle se ut om inte jag plockade efter honom och mig hela tiden. Och jo, det insåg han...men smålog och sa "du jobbar ju på städavdelningen".

Kill Kill Die!