tisdag 12 december 2006

En ny vecka med nya härliga utmaningar har börjat...


...och intentionen imorse var densamma som ALLA andra vardagsmornar. Klockan ringer, första tanken är att så fort arbetsdagen är över ska jag hem, lägga mig senast klockan åtta eller åtminstone ligga och tryna framför tv'n. Konstigt att det där alltid är en så bestämd tanke som aldrig utförs.

För det första tog det en evighet att komma från jobbet för det hade ju faktiskt regnat lite, och ett par vattenpölar här och där och en och annan rasad väg gör ju att den här stan stannar. Efter att ha suttit i bilkö i en timma var trodde jag att andningsorganen hade slutat fungera av ren ilska och att jag skulle behöva en adrenalinspruta i hjärttrakten för att överleva.

Middag, skitsnack med min gravida syster och hennes sambo som var på besök från Norge och en gin & tonic för mycket för sambon, och en snabbkoll på Jackass är det nu äntligen läggdags och klockan e ju faktiskt bara åtta...eller...halvett.

Gonatt!

Inga kommentarer: