söndag 29 oktober 2006

Åsså vart det söndag igen!

Söndag!

Längtar efter hundarna som jag inte har sett sedan i fredags. Har haft en riktigt bra helg, SPA-kväll i fredags (fadern med bihang bortrest över helgen), så det blev jacuzzi med drink efter jobbet med insomning i soffan framför TV'n och lördagen spenderades med det nästan sista vinterpysslet med båten men idag slog anxten till med full kraft.

Det är fan inte roligt att vara "vuxen" och helt plötsligt känna sig rotlös, hemlös och vilse i pannkakan. Känner mig inte ens hemma när jag är hemma hos hundarna, och där har jag ju faktiskt bott i tio år. Har inte sovit en enda natt med hundarna på drygt två veckor vilket gör att jag längtar ihjäl mig, trots att jag har varit hemma hos dom. Det är liksom inte riktigt samma sak som när man går och lägger sig på kvällen och dom kurar ihop sig bredvid och somnar för natten och man strider om kuddar, täcken och framför allt plats (hur två så små jyckar kan bli så långa och breda i sömnen är en gåta).

Men jag vill inte sova "hemma", även fast det finns en gästsäng, det känns bara konstigt.

Har mao inte haft en bra dag, och inte blev det bättre när exet ringde och sa att hundarna längtade. Tårarna sprutade och jag ger mig fan på att han sa det för att trampa på min ömma nerv. Men jag har ju inget val, han sitter cementerad, jag vill att hundarna skall må bra och vill inte flytta omkring dom, och huvudsaken är att DOM mår bra, det är inte deras fel att vi inte passar ihop.

Tråkigt inlägg, tråkig dag...

Nu är det filmtajm!

Inga kommentarer: