onsdag 25 oktober 2006

Fas 2

Jaha, då har exet inträtt fas två, någon som vet hur många faser det finns...själv är jag fortfarande i limbo och fattar ingenting (hårfärg blond, fetvadd i hjärnan). Vi var överens om seperationen, JAG flyttade och bor i kappsäck o åker fram och tillbaka som en skottspole för att träffa hundarna och IDAG börjar hans irritationsfas för att allt är skit? Det första som händer är att han säger att det är ju typiskt att allt ska hända när jag för en gång skull är ensam med hundarna, att han, som älskar att sitta på röven hemma, kanske kan bo perioder hos ngn annan så jag kan bo hemma med hundarna vissa veckor och att allt bara är skit? Han fick välja var han ville bo, och om han tror att jag tycker att det är en dans på rosor att vi a) har en sjuk hund som vi båda älskar och b) svischa runt som en galning för att träffa dom så mkt som möjligt och honom så lite som möjligt och dessutom bo i en kappsäck?

Och NU har människan beställt en semesterresa och åker nästa helg, han som inte har velat göra ett smack dom senaste fem åren. Kudos till honom för det dock, men tänk om han hade kommit på att det fanns en värld utanför tomtgränsen lite tidigare?

Om detta är en martyrtävling så vinner jag...okay?

Inga kommentarer: