tisdag 1 augusti 2006

Gaaaawd!


Vem sa att semester är avkopplande?

Är nu inne på tredje veckan, och med en sambo som är helnöjd med att inte göra NÅGONTING förutom att vila, äta, sova och skita så är jag så rastlös att jag håller på att bli galen. Vad är det för fel på karln????

Första veckan sysselsatte jag mig själv med väninnan, andra veckan spenderade jag två dagar i Köpenhamn med mamma och mormor, men nu har jag varit hemma sedan i fredags och inte gjort ett smack! För att förstå exakt hur rastlös och uttråkad jag är kan jag berätta att jag, igår vid 23:00, fyllde bilen med återvinningspapper och åkte till pappersstationen och idag åkte jag tilk återvinningsstationen och slängde SEX påsar kläder som har stått i garderoben sedan anno dazumal. Psykakuten nästa?

Nu har jag precis bokat tågbiljett och Pridebiljett till torsdag för att hälsa på kompisar och gå på Pride och det värsta är att jag har dåligt samvete för att jag lämnar karlsloken ett par dagar igen, är det mig det är fel på eller honom? Sa till honom idag att jag inte förstår hur man bara inte kan göra INGENTING och vara nöjd, men han tycker att han kopplar av, och jag blir bara mer och mer stressad av att inte ha något att göra. Oh well, har iaf ett par dagar av "prajdande" framför mig, och jag vägrar ha dåligt samvete.

Har till och med varit ute varje morgon och powerwalkat med grannfrun och sedan har hon och jag legat på stranden tills vi har ledsnat, mannen i huset är fortfarande blek som en albyl.

Är fortfarande lika irriterad på kamrater som just nu inte uppför sig som kamrater, men som den tålmodiga (???!!!) person jag är tänker jag vänta med att bita huvudet av dom tills efter semestern, men då kommer det att göra ont. Tortyren på medeltiden är inget mot vad de kommer att genomlida.

I can be your best friend or worst enemy...

PMS och retorik kan skada den mest hårdhudade!

=)

Inga kommentarer: