måndag 19 april 2010

Skärpning...

Jag är trött som en björn på vintern, och ligger inne med ett ryggskott som troligen beror på att jag intygade att jag kunde manövrera högfartsbåt i helgen...i kuling på lördagen, lite mindre blåst på söndagen. Men 8 + 8 timmar på sjön i en skvalpbåt med instruktör gjorde mig troligen cirka två centimeter kortare än vad jag var i fredags.

Har seriösa funderingar på austronautblöja för att slippa resa mig för att gå på dass, har kollat en föreläsning men nu gett mig själv ledigt - och tack vare Bloggfrossa och soulmaten i Uppsala har jag hittat alfapet på iPhonen. Känns som en lagom sysselsättning med tanke på att båda är satans långsamma så jag drar ett blogginlägg under tiden.

Mike, man kan inte gnälla över för många motståndare när man kastar handsken i en blogg med många läsare ;o)

Men manöverkursen (som jag fick i alla hjärtans dag present av maken) var för jävla rolig. Vad är nästa steg? Finns det någon kurs i stridsbåt 90 eller måste jag byta kön och ålder och göra värnplikt då?

Och kudos till sjösjuk medpassagerare som faktiskt genomförde kursen trots att hon dag ett spydde ner hela akterdäck under serpentinsvängar. Det var strongt...

Nu skall jag fortsätta att sitta i soffan och googla austronautblöjor medan jag väntar på mina grymt sega motspelare ;o)



1 kommentar:

Johanna sa...

Ja vad ska jag säga...jag är bra på tips som kostar pengar eller tid? :D