fredag 25 december 2009

Still downhill

God Jul i efterskott (och ett alldeles speciellt tack till min fellow bloggare Corundum - du gjorde min dag <3).

Jag tror minsann att jag måste ta mig i kragen och ha nyårslöfte för första gången sedan Hedenhös gick i kortbyxor. För det är tungt nu. Jättetungt. Efter 24 timmars totalmys hos fadern är vi nu på hemmaplan igen och jag är tillbaka i mitt "funk". Och vet inte hur jag skall ta mig ur det. Jag älskar jul, men har halvsovit/sovit mig igenom de senaste 24 timmarna. Och.Jag.Har.Ingen.Ork.

Jag börjar fundera på om det är mer än skolan, näsan och allt annat som hänt det sista. Eller om det bara sög den sista (jul)musten ur mig. Jag som är helt övertygad om att jag inte har en 40-årskris, har jag det? Eller har jag någon annan kris?

Vi åker för fan till Thailand om två veckor och jag har inte ens vett att på riktigt och ordentligt se fram emot det. Och grinar gör jag för ingenting, till allt från tvättmedelsreklam till en felformulerad mening (som oftast kommer ur truten på mig själv).

Jag vill inte vara sådan här. Jag vill framför allt inte känna mig så här. Det är ju JAG, och JAG är en glad, rolig, social och positiv person som inte känner igen ett enda av de epitet jag just skrev.

Jag vantrivs med folk, jag kommer inte ihåg när jag skrattade riktigt riktigt hjärtligt så tårarna sprutade sist och jag vet att de flesta INTE tycker att jag är vare sig glad eller rolig just nu.

År 2010 - skall jag ta det lugnare med skolan och livet - och lägga mer tid på mig.

Jag tror alla vinner på det!



2 kommentarer:

Corundum sa...

Haha! Glad att kunna göra dig glad. :) Speciellt som du verkar behöva det lite extra just nu.

Det låter som ett väldigt bra nyårslöfte. Ta hand om dig, var försiktig med dig, och (!) ställ inte för höga krav på dig - i vardagen. Jag syftar på att det kan vara nog så jobbigt att ha kravet på sig att alltid vara glad, engagerad, positiv osv... Orkar man inte så orkar man inte. Kanske vare sig skolan eller att skratta.

Vissa dagar kanske man måste prioritera bort skrattet för att orka med skolan.

Det kommer att ordna sig fint - jag och resten av oss trogna läsare kan vara positiva så det räcker för dig också. :)

God fortsättning, och lycka till!

/jag.

LadyFi sa...

Det låter som att du måste ta det lugnt... Inte plugga om det skapar så mycket stress? Eller kan du plugga mindre?

Ta en fundering om livet när du har åkt till Thailand... det är lättare att se skogen nmär man är lite längre bort från träden!

Kram!