fredag 6 november 2009

Ullared!

Det har tagit mig nästan en vecka att smälta Ullaredsåpan. Ullared som jag inte har varit i på 15 år, det vill säga när det fortfarande bara var ett rörigt litet ställe med tredjehandssorterad Hennes & Mauritz kläder högt och lågt. Sist vill jag minnas att de faktiskt hade fått till det med en teknikavdelning. Men det här...gigantiska bygget...har jag inte sett. Och jag säger som en gammal kollega; Jag åker hellre slalom i bajs än att åka till Ullared.

Den lilla blonderade makeup-artisten från Vimmerby som använder Ge-Kås smink i "jobbet" och skuttar på campingjympan ihop med sin lika blonderade mamma.

Tant Campare som trodde att hon på riktigt sparade pengar genom att bo på campingen med gubben i två veckor för att handla varje dag. VARJE DAG. Utan struktur eller lista - för ett år framöver. Medan gubben häller dunkvis med tändvätska på grillen utanför tältet samtidigt som han dricker grogg med distinkt finkeldoft.

Och äntligen har Robert Wells hittat sitta rätta ställe, att spela på Ge-Kås i Ullared känns som om det är rätt långt från hans svulstiga shower. Det enda han behöver nu är en schysst frisör och någon som talar om för honom att hockeyfrilla är något som oljiga och tandlösa amerikaner har - i någon byhåla upstate New York. Eller så får han byta pianot mot banjo och köra lite duelling...

Bilder etsade för alltid på hornhinnan - och lyteskomik när den är som bäst...

Missa det inte för allt smör i Småland - det är ett "must see"!



Inga kommentarer: