fredag 6 november 2009

This is it I - This is it II

Var på "This is it" igår. Och dansade inuti huvudet medan jag trummade med händerna på benen samtidigt som jag sörjer att han faktiskt är död. Trots alla konstigheter så var han ett musikaliskt geni, och jag växte upp med hans musik. Och sedan tänker jag att han inte mådde så bra och att det nog var ganska skönt.

Men, då kommer den första funderingen. Under filmen igår så konstaterade jag hur o-divig han var i sina "krav". Med sin babyröst kunde han säga:

- Men om du håller kvar den tonen i ...så skulle jag vilja ha det.

Med resultat att det blev perfekt. Hade det varit en diva så hade han efter sex om-repetitioner på grund av felspel kastat jackan, bett alla dra åt helvete och stövlat ut. Men det gjorde han inte. Däremot bad han om saker, hela tiden - vilket tog musiken till perfektion.

Idag däremot började jag fundera på de o-diviga fasonerna. Och kom på att inspelningsledaren, som faktiskt har en del att säga till om faktiskt talade till Jacko på samma sätt. Lika mjukt, lika "du kan göra det om du känner att du vill göra det" baby-aktigt. Något galet är det ju helt klart. Men vad?

Jag tror inte på all skit som skrivits under åren. Men jag tror däremot att det finns ett korn av sanning i något. Frågan är bara vilket "något". Jag tror inte killen mådde bra - men jävlar vilken feelgood-musik han gjorde.

I bilen efter bion längtade jag bara hem för att plugga in iFånen och dra igång MJ-skivor och booty shejka (när ingen såg mig) - men möttes av AC/DC på högsta volym. Snacka om att tappa humöret - notfeelingsogood-musik!

This is it II är att jag tror att jag är allvarligt sjuk!

Fick frågan av maken idag om vi skulle åka till Freeport imorgon (vilket är en "hyfsad" märkesoutlet utanför stan) och jag lade beslutet i hans händer för jag kände inte för det...känner fortfarande inte för det. Jag.Tackade.Nej.Till.Shopping????

En timma efter det upplyste granne mig om att det var 25% rabatt i favoritbutiken, och jag tittade bara på henne och sa "jaha - det struntar jag i - har ändå inget jag är intresserad av att köpa".

Vart är febertermometern??????



Inga kommentarer: