onsdag 15 juli 2009

Pitt minus 3

Aka no more bryggsegling. Efter tio dagars "bortslösad" semester i Strömstad lämnade vi hemmahamn i eftermiddags. I strålande solsken och nästan noll vind. Vi är i Smögen. Det är sol. Eller ja, det var sol - innan det blev mörkt. Och det har varit vaaaaarmt idag. Me like.

Pittstatusen får därmed minus tre. Ett minus ligger kvar på grund av ryggskott och mannens bihåleinflammation. Men imorgon har vi beställt tid för mystisk kinesisk massage och grannarna kommer och hälsar på.

Hantverkarna är klara med golvläggningen hemma och det är enligt grannens span alldeles utomordentligt vackert. Tapeterna återstår att se, men vår lille hantverkare mms:ade en uppsjö med bilder från tapetaffären så vi tror att hallen blir offwhite, vardagsrummet bredrandigt vitt och ljust-ljust blågrått med en silverblå metallic fondvägg. Det är svårt att se på MMS, men besparade mig en tripp till tapetaffären med risk för att jag hade lagt mig på golvet och gråtit och sparkat mig trött av alla dessa vaaaaaal. Jag litar på den lille hantverkaren. Och lite spännande är det att ha en übercool hantverkare som är lika mycket designer som snickare, och återigen blir det en överraskning att komma hem (förr-förra semestern var det ju badrummet - men då hade vi ju i alla fall köpt grejorna själva - men inte kommit på upplägget).

Tio dagar i Strömstad med bryggsegling och båten som husvagn har dock flutit ihop i en enda sörja.

Vi har varit på Koster två gånger. Vi har varit på "nya" SPA-hotellet och käkat hysteriskt god grillbuffé en gång (kan varmt rekommenderas...VARMT), vi har lekt med lillbåten, vi har spenderat en överdriven mängd tid i horisontalställning med vilotid, vi har varit på stamkrogen, vår vän krögaren har efter gudvethurmångaår äntligen fått tummen ur rektum och fixat reklamtröjor till oss som vi nu åker omkring i och är skitsnygga (jag = ett blått Sailracinglinne med kroglogga och en svart Sailracing t-shirt - mannen = en v-ringad Peak Performance t-shirt med logga), och vi har skrattat oss gråtfärdiga och kissenödiga åt Brüno på bio. Och så lite shopping. Men ytterst lite.

Har ju hela Smögenbryggans butiker att scanna imorgon - och det mina vänner - är en shopaholics dröm :o)

Säääääämääääster!

(Och nej - jag accepterar inga väderförändringar nu - NEJ!)



2 kommentarer:

PGW sa...

I genomsnitt låter det hela bra :-)

Men hörrö, får du alltid ryggskott när ni ska ha båtsemester? Det kan ju inte vara bra.

Blue sa...

Hmm...mitt ryggskott är BAJS, och har med just det att göra. Båttoan har varit kass sen vi köpte båten och vi har inte bytt (fråga inte ens varför - dumhet?).

Om man ägnar varje båtsemester åt att ligga i omänsklig ställning på pyttelitet utrymme i ca fyra timmar för att laga = ryggskott.

Denna gången sket jag (pun intended) åt att laga toan när den gick sönder och bytte den till en ny och skinande modell.

Men arbetsställningen var densamma ;)

(Men jag har precis fått mystisk och fantastisk kinesisk massage i en timma på massageplejset på bryggan - ummmm :o)