söndag 12 juli 2009

Pitt * 4

Idag gick toan sönder, för vilken gång i ordningen vet jag inte. Och eftersom jag har en vekling till man som inte ens kan sitta i samma båt när jag ägnar ett par timmar åt att laga och skopa skit så fick jag ett bryt och skickade iväg honom för att köpa en ny båttoa.

Den tog fyra timmar i en omänsklig ställning att installera och operera bort den gamla (med tillhörande skitskopning). Allt medan mannen satt på grannbåten och drack ett par öl med polaren - så det var bara skit och inte ens glada tillrop.

Så nu kan vi lägga ryggskott på listan över mitt fantastiska liv.

Men vattenpumpen har han lagat. Det tog inte lika lång tid och var inte ens i närheten av lika äckligt som det jag pysslade med. Fast jag gillar att ha vatten.

Nu är frågan. Varför har jag inte med mig spikmattan. Och exakt hur mycket ryggskott kommer jag ha imorgon om jag är nästintill orörlig ikväll?

Ättestupan känns som ett...trevligt alternativ...





1 kommentar:

Karriärmamman sa...

Det låter som en mycket harmonisk semester... ;). Här skiner solen för - håll i dig nu - tredje dagen i rad!! :O Visserligen kommer det några droppar då och då, men det är varmt och barnen badar som galningar. Personligen har jag tvättat, städat, inrett och ska strax ta hand om skitgörat - rensa kaninburen. Och när jag står där och äcklas över dess tillstånd ska jag skänka dig en tanke - det finns alltid nån som har det värre! :P

(Finns det inte nån öde kobbe du kan dumpa gubben på och dra vidare mot solnedgången själv??)