torsdag 7 maj 2009

Tentaångest + feber = lethal

Jag har tenta idag mellan 17:00 och 20:00. Engelska lingvistik. Ganska intressant men vissa delar gör mig vansinnig (vad är anledningen till att bryta ner en mening i en trädstruktur - I just don't get it).

Sen har jag ju haft svininfluensa sen i måndags, vilket ger feber.

Jag har pluggat dygnet runt sen i måndags, från 08:00 till läggdags (vilket har blivit mellan 01:00 och 02:00). Igår gick jag och la mig 02:00 men vände och vred på mig till klockan halvfyra och efter det har jag sovit jävligt ytligt och drömt elaka feberdrömmar. Och feberdrömmar är intressant.

Inatt har jag drömt om grammatiska ändelser och att jag jobbade med att korrekturläsa tatueringar (???). Ett mycket givande och intressant arbete för övrigt. Men jag tvivlar på min mentala hälsa.

Imorse skulle mannen pussa på mig innan han gick till jobbet men det blev lite fel, eller ganska mycket fel. I drömmen skulle jag lyfta på handen för att göra något, vilket innebar att han fick en "smäll" när han pussade mig. Han blev arg och sa något frågande. Jag svarade "nej nej - jag slog dig inte - jag skulle bara göra något annat". Logiskt? I think not! Men det var sanningsenligt.

Jag befinner mig i åtta dagar av helvete.

Vem vill drömma om grammatiska ändelser? Jag orkar inte drömma om varje tenta eller inlämning de kommande åtta dagarna.

Jag vet att det kommer sluta med att små män bärandes på vit jacka kommer och hämtar mig.

Tvångströja är inte fashion!



Inga kommentarer: