onsdag 18 mars 2009

My preciousssssssss



Min grej är ju att när jag är ledsen, arg eller känslosam i största allmänhet så vill jag gärna ha en teknisk pryl att sätta tänderna i. Givetvis helst något jag verkligen vill ha, och inte så att jag hysteriskt åker land och rike runt för att installera och modellera hemma hos någon annan. Jag vill bara helt enkelt ha en pryl och sitta tyst i soffan med den och pilla och vara i en annan värld. En värld där man bara är totalt fokuserad på prytteln man har i handen och allt annat är borta. Jag i min tekniska prylbubbla. Även kallad "teknisk autism".

Jag skulle ha fått en iPhone den fredagen som min lillaste somnade in, just för att kunna sitta i soffan på kvällen och peta, pilla, fixa och dona. Men det sket ju sig. Med råge. Jag blev lovad att den skulle komma varje dag veckan efter, men varje dag slutade i besvikelse. Veckan efter det sa mannens kompis att vi skulle ge iPhoneförsäljaren hela veckan att leverera, men det kom ingen. Igår började vecka tre, och vi gav upp. Det var extremt mycket hockey och lite verkstad på killen som skulle levererat så jag började leta på Blocket.

Döm om min förvåning när jag hittade en, svenskköpt med kvitto och garanti kvar, och helt oanvänd. För bara 500 kronor mer än det jag skulle ha köpt den för från början. Jag ringde, den fanns kvar. Och idag hämtade jag den, åkte till mannens kompis för att fixa så jag kan använda mitt befintliga abbonemang, och sen tillbaka till väninna Karin.

All in all från avresa till hemkomst gick det en dryg timma.

OCH JAG HAR EN Iphone!!!!!!!!!!!! Äntligen. Något att sätta tänder och händer i. Vilket jag har gjort i princip hela eftermiddagen och kvällen. Jag har fixat det som retade mig mest, MMS funktionen och kan både skicka och ta emot MMS, med en tredjepartsapplikation som funkar klockrent. Nästa steg är Facebookapplikation och sedan kanske GPS. Har inte bestämt mig ännu. Jag har pysslat, donat och pussat på den. Och inte varit talbar. Förrän nu.

(Men tro inte att det är färdigpysslat)

Men dra på trissor. Det är ingen telefon. Jag vet inte vad jag skall kalla det. Med tanke på de tusentals tredjeparts applikationer som finns till den så vette fan om den inte skulle klara att göra mina tentor och städa åt mig samtidigt.

Sa jag att jag hade "fått" en iPhone?

Vill bara vara på den säkra sidan så det verkligen framgick av inlägget.

iPhone ROCKS!

<3



Inga kommentarer: