fredag 28 november 2008

En alldeles blå dag

Jag hade en "egendag" idag. En dag när älskade jycken fick vara hos exet för att jag skulle kunna styra upp lite här hemma. Och en dag som bara skulle vara min, jag hade tänkt mig en sväng på stan och lite sådana saker som jag inte kan göra med en jycke hemma som inte går att lämna ensam.

Kom jag ut? Svar nej.

Hade jag en egendag med mys och shopping? Svar nej.

Jag hamnade under ett berg av papper och bokföring. Sen när jag var klar med det hamnade jag under ett berg till av skolpapper. Jag blängde ut i rummet som skall möbleras om och styras upp ikväll och imorgon.

Och nu sitter jag här och är snopen och fundererar på vart dagen tog vägen?

*suckar och reser sig för att börja "projekt vardagsrum*


2 kommentarer:

PGW sa...

Jag vet nog vad du gör, du sitter och surfar på eBay ;-)

Blue sa...

Oh I wish...jag har gjort räkningarna idag (sa hon och rodnade lite skämsigt - jag brukar göra dom den 25'e som en klocka...så här sen är jag aldrig).

Och usch vad räkningar man hade efter semestern. Inte. Tänka. På. Det.

Nu är pengarna borta i alla fall och jag får hejda klicketiklickande liiite :o)

Tro't eller ej. Men jag lyfte banne mig rumpan ur soffan och rensade hela TV-bänken plus en bokhylla. Nu ska jag bara få mannen att flytta sig och hjälpa till så vi får ordning i ommöbleringen. Det värsta är redan plockat.

Jag vill hellre surfa på eBay ;o)