måndag 24 november 2008

Air Frog

KLM ringde idag. Inte Air France. Kanske för att jag claimade det till KLM istället för till AF eftersom det är hos KLM jag anser mig ha mitt frequent flyer kort hos, och dessutom hade jag ingen lust med någon vidare korrespondens med Le Frog.

Holländare som vanligt alltid trevliga, och jag visste ju redan att svaret skulle bli ett avslag på allt jag hade claimat. Vädret kan dom inte hjälpa, säkerhetskontrollerna har de ingen makt över men jag har ju claimat en gång förut och fått lite plåster på såren åtminstone.

Men, döm om min förvåning när vi inte bara fick varsin resecheck på 2500 kronor, hon sa dessutom att reseförsäkringen täcker det handbagage vi blev tvungna att checka in i Paris under förutsättning att KLM skriver ett brev till oss där de "tar på sig ansvaret" för den påtvingade incheckningen.

Och dessutom skulle rapport skrivas på pschhh'ande fransyska.

Jag vet inte vilket som gläder mig mest, att vi har ytterligare en gratisresa och kommer få tillbaka pengarna för missing stuff från handbagaget eller att den lilla petita surf***an i Paris kommer få en snäpp på näsan.

För det fick jag bekräftat förra gången. Det är inte bara något de säger. Då var det gate-kärringen som var en satmara. Och de behandlade faktiskt inte min claim förrän hon kom tillbaka från sin semester, och de tog fram namnet på henne och gav mig. Så hon fick en näsbränna också, eftersom hon även orsakade att planet jag skulle åkt med missade sin slot-tid och blev kvar på backen i 45 minuter extra i ett tappert försökt av piloten att tjata på mig på planet.

Och som extra silver lining så gav cabin crew på det planet mig en gigantisk flaska champagne och en låda choklad som plåster på såren. Genom min syster dock eftersom hon var med på planet.

Jag stod ju vid gaten med brustna blodkärl och skrek på fransyskor.

3 kommentarer:

Corundum sa...

Jag är glad att det verkar finnas någon slags rättvisa och ordning här i världen åtminstone... Bra gjort att stå på dig också! :)

/Corundum
ordensmakt.blogspot.com
(har uppdaterat nyss, men jag tror inte det här inlägget intresserar andra än småbarnsfamiljer...)

Anonym sa...

Air France - usch! Vi har också missat flyget och bagagget tack vare dem!

Blue sa...

Ja, jag sa sist dom gjorde pannkaka av allt att nu blir det aldrig mer Air France...men deras avgångar passade bättre denna gången så jag valde att ge dom en chans till.

No more säger jag.

Jag har mina favvo-bolag...och dom håller jag mig till. KLM här...och inrikes i USA kör vi Southwest Airlines...det är inte alla flygvärdinnor som sjunger medan dom kör säkerhetskontroller, eller piloter som har lite sight-seeing när man flyger över någon stad där man faktiskt kan se ner...lågprisbolag - men med en otroligt rolig attityd. Det är lika spännande varje gång att höra vad de kommer skämta om. För det är alltid något ;o)

Och jag är ruskigt nöjd över att jag fick mitt plåster på såren och en ursäkt. Jag fick dessutom mer än jag hade förväntat mig.

Dags att boka snart igen då antar jag ;o)