söndag 26 oktober 2008

Och ja...

Jag har precis gått igenom HELA min garderob. Provat alla shorts, kjolar, klänningar och byxor. Är nu på ett så rosenrasande humör över upptäckten att jag har blivit ett fetto att det går ut över hela min omgivning.

Sambon fick just kommentaren:

- Du är ju redan fet, så du är ju VAN!

(Medan jag tuggade i mig söndagspizzan no less...???!!!)

Jag sitter fortfarande och häpnar och undrar vad som har hänt. Mina älskade jeans.

Helt ärligt, kan man gå upp sju kilo på ett par veckor?

2 kommentarer:

Corundum sa...

Va? Sa du till din sambo att han är van? DET var väl ändå lite okänsligt? :P Jag menar, om det nu är så illa som du vill låta påskinna (alltså skriker rakt ut) så borde du väl just fått insikt i hur man kan lida av att vara lite korpulent? ;)

Allvarligt talat. Det är faktiskt inte så svårt att ordna. Om du tycker att det är ett stort problem så tror jag säkert att du kommer kunna ta tag i det utan större bekymmer.

/jag.
ordensmakt.blogspot.com

Anonym sa...

LOL! Jag tror att de flesta har sina 'fat days' ... kan vara 'water retention' före mensen kanske... eller är det så att man har gått upp lite...

Jag tycker att du ska: love yourself as you are - och samtidigt - rör på dig lite mer och kanske äta bara några få chokladbitar om dagen istället för många...

Och - fokusera på det roliga som ska ske nu på onsdag och framåt!

If all else fails, kan du klä upp dig i röd och låtsas att du är Tomten!