fredag 12 september 2008

Utmaning...

Som var ganska rolig...tror jag...jag har ju inte gjort den ännu. Men jag sitter med mobben i högsta hugg.

Kolla i telefonens adressbok och svara på följande frågor. Frågor på det? Då kör vi!

Har du kysst nummer sju?
Ja, under en sanning och konka-lek. Vi har varit vänner sedan vi var yttepyttesmå. Men inget mer än så...isch...det är ju en av mina bästa killkompisar.

Har du träffat nummer nio i veckan?
Nix. Det är en kompis i New York som det var alldeles för längesen jag träffade.

Älskar du nummer tio?
Nix - en gammal kollega.

Är nummer elva en sötnos?
Ja - men även det är en gammal kollega, kvinnlig sådan.

Är nummer femton en bästis?
Hahahaha...telefonnumret till Bredbandsbolaget. En bästis? I think not!

Har nummer sexton gått i samma klass som du?
Eh - det är min styvmor. Hade varit lite äckligt om vi hade gått i samma klass.

Brukar du hänga med nummer nitton?
Tyvärr inte. Vi hade dock planer på att hänga. Nummer 19 är ingen mindre än Karriärmamman ;o)

Är nummer tjugo bra?
Ja, det är min lille snickare som har fixat badrum och kakel i köket. han är jättejättebra.

Gillar du nummer tjugosex?
Ja, före detta kollega och exets barndomskamrat.

Vet du om nummer trettioett har ett förhållande?
Med absolut säkerhet vet jag att hon är gift.

Hur känner du nummer trettioåtta?
*gapflabbar*
Nummer 38 är "Fröken Mussla". En telefonsvarare som man kan ringa när man får ett akut sug på att plocka musslor och käka direkt på båten och telefonsvararen talar om ifall musslorna är giftiga, halvgiftiga eller helt ätbara.

Är du intresserad av nummer fyrtiotvå?
Göteborgs Djurklinik? Mitt intresse ligger i att jag är glad så länge jag slipper ringa dom. Inte för att de är otrevliga, absolut inte, men ett telefonsamtal till dom brukar betyda trubbel i zoo'et.

Hur länge har du känt nummer fyrtionio?

I...hmm...kanske åtta år.

Jag utmanar Atahari, Karriärmamman, Listoplisto, Lollias, Soda, Lady Fi, PGW och Corundum.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj - vet inte om jag har 49 kontakter i mobilen...

Jag tar upp uppmaningen under helgen och svarar dig på min blogg (i engelska).

Corundum sa...

Okej Blue, här kommer mina svar. Jag ids inte göra ett nytt blogginlägg för det. :P


Nr 7: HAHA! Nej, det är en kompis ex som inte gillar mig.
Nr 9: Ja, det är ovan nämnda kompis.
Nr 10: Nej, känner henne knappt. Men hon är väldigt söt.
Nr 11: Empes grill i Kiruna, så nej.
Nr 15: Nej, en gammal vän jag tappat kontakten med.
Nr 16: Inte vad jag vet... Det är Fröken Ur. :P
Nr 19: Tyvärr inte längre. Hon har flyttat runt så mycket på sistone.
Nr 20: På ett sätt - det är H&M i Luleå.
Nr 26: Jo, jag gillar henne. Mitt förrförra ex nya tjej, och en bekant till mig. Hon är en riktigt bra människa.
Nr 31: Jo, hon har en flickvän sen ett par månader tillbaka. Hoppas det går bra för dem. :)
Nr 38: Vi var tillsammans ett drygt år. Mitt förra ex, numera en vän.
Nr 42: Haha! Ja, på ett sätt, det är Sunderby Sjukhus. Jag kanske kan få jobba där någon gång i framtiden?
Nr 49: Oj! Mitt förrförra ex, Sara (hon som är tillsammns med nr 26 i listan). Vi lärde känna varandra på ju-jutsu-träningarna för... Hm... Sju år sedan tror jag.

Nöjd?

/Corundum
ordensmakt.blogspot.com

Karriärmamman sa...

Mäh. Orka. Zzzzzzz.

;)