fredag 12 september 2008

Katt-Skatt?

Skall titta på en kattunge på söndag. Egentligen vill jag inte riktigt för att jag känner mig elak mot Malte för att jag så "lättvindigt" byter ut honom. Men PK katt är ensam och lite ledsen. Min största invändning är att eventuellt ny familjemedlem måste vara så olik Malte som det bara är möjligt.

Och denna är det. En katt som ser ut som en clown. Eller åtminstone doppat hela näsan i bläckhornet eftersom resten av ansiktet är vitt.

Hur resonerar ni när det gäller djur? Vissa "ersätter" ju direkt för att de inte vill vara utan. Medan jag måste sörja klart - vilket brukar ta år - därav min fundering när det gäller Malte.

Men jag vill ju inte att PK skall vara ledsen.

Jag hoppas att Malte vet att han var mammas pojk oavsett om det kommer en bläckdoppad katt in i hushållet - för egentligen vill jag ju bara att han skall kliva in genom dörren igen precis som att inget har hänt...

1 kommentar:

Corundum sa...

Jag tycker att man kan både sörja sin gamla vän och skaffa en ny på samma gång... Det ena utesluter inte det andra. Inte enligt mig iaf, men jag förstår också att det är väldigt olika.

Du kanske måste bita ihop för att göra din PK-katt glad igen?

Jag tror att det kommer att bli bra i vilket fall som helst. *obotlig optimist* Lycka till! Och väljer du att skaffa clown-katten så måste du verkligen lägga upp lite bilder.

Nytt debattinlägg på min blogg förresten, kolla in och kommentera!

/jag.
ordensmakt.blogspot.com <-- nytt inlägg