onsdag 10 september 2008

Dumlekris avstyrd

Intresseklubben bör genast ta upp alla sina anteckningsböcker. Notera utav bara satan.

Jag har storhandlat idag. Något jag avskyr och verkligen aldrig gör. Men mitt nya och fromma jag stod gick glatt *mutter* genom Ica Maxis gångar, för att handla. På riktigt. Så där som vuxna gör.

Jag strosade kissenödigt mellan gångarna. Visste att vi behövde mat och dryck. Och de viktiga sakerna var tandkräm, soppåsar och sköljmedel.

Vid kassan med en fullastad kundvagn och rödrosiga kinder (av glädje givetvis - vad trodde ni) så blev slutsumman 2074 kronor. TVÅTUSENSJUTTIOFYRA RIKSDALER?!

Vad hade jag med mig hem? Inget jag kunde åstadkomma en enda hel måltid av, men många delar. Som ett par tiobitars pussel som saknar mittenbiten. Inget sköljmedel.

Men sex påsar Dumle Snacks.

Mitt liv är komplett.

Och ett litet PS. Imorgon klockan 13:00 kan ni tänka på mig. Det är då jag skall på anställningsintervjuv som juarnalist.
Det kom ju lite trista personliga mis-haps i vägen förra gången.

3 kommentarer:

PGW sa...

Är du säker på att det bara var sex påsar? Var ärlig nu ;-)

Håller tummarna för "interjuven"! :-)

Anonym sa...

LYCKA till med intervjun...

Knock them dead!

Blue sa...

PGW: Lovar och svär på min farmors grav att det bara var sex. Fast jag trodde att jag "bara" hade plockat på mig fem. Visade sig dock vara sex när jag kom hem. Kanske tog en Dumle Snacks i tron att det var sköljmedel?

Lady Fi: Jag skall försöka knocka dom med min blixtrande intellekt. Om det nu bara går igång.

Jumpstart på hjärnan - hur gör man det?