söndag 3 augusti 2008

Summa summarum

Näe, nu jävlar skall jag upp ur deppträsket och Lars Norénpersonligheten skall bort.

Saker att minnas från båtsemester 2008:

* Jag lagade toaletten inte mindre än FYRA gånger denna semestern (till skillnad från förra året när jag bara bajsade sönder den två gånger). Vilket innebar manuell skopning av bajs och upptorkning och tillbakasättande av packningar en och en halv timma per gång. För en matematiker av rang kan vi genast räkna ut att jag spenderade inte mindre än sex timmar med händerna i bajs.
Allt medan mannen stöttade mig från sittbrunnen genom att ulka så fort jag sprang förbi med bajspapper.


* Besök på lasarett efter en oannonserad 180-graders sväng med lillbåten. Kamrat trillade och fick en bula stor som ett ekologiskt ägg ovanför ögonbrynet. Som sedermera gav henne ett intressant utseende där det såg ut som att hon varit något generös med ögonskugga. Både över och under ögat.

* Ytterligare en olycka med lillbåten och farbror som medpassagerare. Farbror tillsagd att hålla i sig i svängarna, men han lyckades ändå tappa taget i sväng nummer tre och trilla ner på knä på durken och få in sitt huvud mellan mitt lår och ratten (han landade ju åtminstonen någorlunda mjukt på mitt lår).

* Klockren kommentar från sambon i Hunnebostrand. Sambon som verkligen inte skall dricka sprit eftersom det är rena sömnmedlet. På restaurant i Hunnebo beställde han en GT, en GT till, en Bloody Mary, en GT till och sedan avslutade han med en Irish Coffee. Då sa jag att vi skulle gå tillbaka till båten - i ren självbevarelsedrift innan sömnen kickade in och han hade legat med blypanna på bordet och sovit.
På väg tillbaka till båten kommer följande meningar ur truten på sambo - med ett drygt tonfall:

- Du tror att du känner mig, men du känner inte mig alls...
- Vissa dagar kan jag faktiskt dricka sprit - och idag är en sån dag!

Jomenvisst - och vissa dagar går Fantomen på gatorna i vanliga kläder?

Behöver jag ens skriva att han snarkade innan huvudet hade landat på kudden och att när han tillfrågades dagen efter om det finns någon annan som känner honom så väl som jag så var svaret nekande?

* Svågerns poledancing/trädkramning på bryggan när han skulle hoppa av båten.

* Champagnebrunch på båten i Grebbestad vår första "riktiga" semesterdag. För att fira semestern.

* Kaskadspyan precis bakom mig på Buddy Holly i Skagen där jag insåg att jag var alldeles för jävla lastgammal för att vara. Medelåldern var 18 år och kaskadspyorna haglade vilt (kändes det som).

* Alla bad från lillbåten. Vid Skagens rev i kristallklart vatten. Utanför Läsö i lika klart vatten.

* Alla solnedgångar i tropisk värme. Med accessoaren Chill Out - vinet som är "great for sunsets and supper".

* Alla vänner, släktingar, vänners släktingar som vi träffade och träffade på under de helt genomotroliga två veckor av konstant gassande sol och noll vind.

Tour de Båt 2008

Strömstad - Rossö - Grebbestad - Fjällbacka - Gluppö - Hunnebostrand - Smögen - Marstrand - Skagen - Läsö - Mollösund - Smögen - Rossö - Strömstad

Jag har banne mig inte ett skit att klaga över.

Men mer ska mer ha och fan skall ha fler?!




Inga kommentarer: