tisdag 19 augusti 2008

Jag måste bli av med bilderna i huvudet...



Finaste Malte. Spinnmaskinen. En tigrerad katt, med vitt runt munnen och leopardprickar på magen.




Älsklingsplatsen - dit han även bjöd flickvännen och dom gungade ihop. Men han gungade lika gärna själv.

Jag måste bara få ut bilderna ur huvudet att det sista jag såg av honom var chocken att hitta honom död och vira in honom i en handduk och bära hem honom. Och sedan att köra honom till veterinären*, stel som en planka, och sitta och gråta, klappa och prata med min älskade Malte utan gensvar.

DE bilderna klarar jag inte att ha i huvudet. Jag vill ha bort dom, och komma ihåg det bra. Men så funkar sorg...det tar en stund innan sådana bilder bleknar till förmån för det jag har sett idag.

Han fattas oss allihop.

* i mitt förra inlägg menade jag inte att jag inte borde ha åkt till veterinären, jag menade att jag inte borde ha KÖRT till veterinären. Jag minns knappt bilturen, och borde inte ha varit ute på vägarna alls med ögon förblindade av tårar och en hjärna som inte fungerade. Givetvis skulle jag till veterinären - givetvis skall älsklingen få samma separata kremering som alla djur tidigare så dom kan få bo kvar hemma.

1 kommentar:

Corundum sa...

*lider med dig*


Allt blir bättre till slut. Alltid.


/Joar