tisdag 1 juli 2008

Mister du en står dig tusen åter....

Jag bor med en fjärrkontrollsnazist. En lomhörd sådan dessutom. Och nej, vi snackar inte sportkanaler - absolut INTE - sport är djävulens påfund och de kanalerna har vi bytt ut mot andra kanaler.

Vi har ett stooooort utbud av TV-kanaler. Men när nazisten har placerat gumpen i soffan är det fem kanaler som gäller:

National Geographic
Discovery Channel
Discovery Travel & Living (i nödfall)
Animal Planet (i nödfall)
och
Viasat History

De enda programmen som vi är överens om på ovanstående kanaler är Aircrash Investigation och Dirty Jobs typ.

Annars består våra TV-middagar av exempelvis "Maos Kulturrevolution" eller program som handlar om stora byggnader eller stora maskiner i bakgrunden.

*insert massa tyckasyndomljud HÄR*

Idag har vi fått ett nytt TV 4 paket. Så till listan av hela fem kanaler kan vi nu lägga TV 4 Fakta och TV 4 Sci-Fi.

Jag har idag förlorat min man. Jag har definitivt förlorat kampen om fjärrkontrollen.

Jag tror jag tar mitt pick och pack och flyttar upp i sovrummet där jag kan förlusta mig med "tramsiga program" såsom Gossip Girl, Sex and the City, Seinfeld, Vänner osv osv...för vad är väl en bal på slottet när man kan titta på svartvita faktaprogram om hangarfartyg från andra världskriget?





2 kommentarer:

Anonym sa...

Snubblade över din blogg och måste säga att fjärrkontrollsnazist var ett minst sagt passande ord!

Blue sa...

Amen to that Anonym...