måndag 26 maj 2008

Recap...modell snabb...



Hit vill jag åka med båten konstaterade jag på flyget ut från Svedala. Anholt heter ön och var jävligt vacker. I alla fall uppifrån.




Det går att ö-luffa i Grekland, och i Prag kan man öl-luffa.
Jotack, efter att den andra 40-åringen hade läst klart på kartan så hade vi gått cirka en mil för att komma 200 meter ifrån punkt A till punkt "nödvändig pub att gå till". Men det var fel på kartan, vi gick helt rätt. Eh?
Men, det var faktiskt rätt snyggt i Prag. Schyssta gamla byggnader och såntdäringa som vi inte har i Göteborg. Och ölen var rätt billig. I alla fall de öl man köpte på små obskyra knarkarhak.




Jag är gammal. Inte så gammal som gubben. Men gammal.
Under denna skylten vid Checkpoint Charlie var jag för 18 år sedan. Då fanns INGENTING på östsidan.
Nu var det Louis Vuittonbutiker och fancy pubar hela vägen från Checkpoint Charlie till Brandenburger Tor...vart i HELL tar tiden vägen?




Mina bästa 40-åriga stekare sedan 1968. Dom har till och med ett eget stekhus som dokumenterar det. Fin årgång det där.



Och så här trött är man på vägen hem. Tråkigt för gubben att jag tydligen hade ändrat sovställning och styrt upp hakan och okontrollerad dreggling två sekunder innan han fick upp kameran.

(Och sekunden efter fick han en jävla bläng eftersom jag vaknade av blixten)

Inga kommentarer: